10 نکته مهم در مورد داستان بازی God of War

10 نکته مهم در مورد داستان بازی God of War

بدون شک بازی God of War، آخرین عنوان منتشر شده از این فرنچایز محبوب، یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت گیم است که درکنار گیم پلی جذاب و طراحی فوق العاده آن، هسته اصلی داستان بازی است که این عنوان را به چنین جایگاهی رسانده است.

 داستان و چگونگی روایت آن در بازی God of War درست همانند یک ترن هوایی است که به صورت مدام بازیکن‌ها را با پیچش‌های متعددی مواجه می‌کند و امکان رها کردن و فاصله گرفتن از آن برای هرشخص، امری بسیار سخت محسوب می‌شود. با این حال همانند بسیاری از داستان‌های روایت‌ شده در مدیوم‌های مختلف، داستان این بازی نیز دارای نکات متعددی است که احتمالا برخی از آن‌ها از دید اکثریت بازیکن‌ها مخفی مانده‌اند.

از این رو در این مقاله سعی‌بر آن داشتیم تا شما را با ۱۰ نکته پیرامون داستان بازی God of War که احتمالا از وجود آن‌ها اطلاعی ندارید، آشنا کنیم.

قطع درختان در ابتدا بازی، مطابق خواسته و هدف فی بوده است

در لحظات ابتدایی بازی God of War، کریتوس به منظور برگزاری مراسم تدفین همسرش فی درحال قطع درختان موجود در محیط اطراف خانه‌شان است. با این وجود پس از پیش‌روی در داستان بازی مشخص می‌شود که این درختان، همگی توسط فی باهدف ایجاد یک حصار محافظ در اطراف محل سکونت‌شان علامت گذاری شده‌اند و وجود آن‌ها سبب مخفی ماندن خانواده کریتوس از دید خدایان و هیولاهای مختلفی که در سرزمین نورس وجود دارند، می‌شده است. در بخش پایانی بازی نیز به صورت غیرمستقیم به این موضوع اشاره می‌شود که قطع شدن درختان توسط کریتوس، درواقع خواسته فی بوده و این موضوع درواقع سبب آغاز ماجراجویی دو نفره همسر و فرزند او شده است. همانطور که در طول داستان نیز بارها به آن اشاره می‌شود، کریتوس برای آغاز ماجراجویی دو نفره‌شان با آتریوس همواره تردید داشته است و علت اصلی این موضوع عدم آمادگی آتریوس از نظر پدرش بوده است؛ با این حال فی از این موضوع اطلاع داشته و می‌دانست که تنها حمله یکی از خدایان نورس نظیر بالدور سبب خروج کریتوس از خانه‌شان و آغاز یک ماجراجویی جدید با آتریوس خواهد شد.

نمایش تعادل ایجاد شده میان خشم و مهربانی موجود در آتریوس

همانطور که در مورد اول این مطلب نیز به آن اشاره شد، تا پیش از حمله بالدور میزان آمادگی آتریوس برای شروع یک ماجراجویی خطرناک از نظر پدرش کاملا پایین بوده و همین موضوع مانع از آغاز یک ماجراجویی دو نفره برای آن‌ها می‌شده است. با این حال کریتوس برای امتحان کردن میزان آمادگی فرزندش تصمیم می‌گیرد تا با او به شکار گوزن برود. آتریوس در انجام این ماموریت موفق می‌شود، اما در هنگام شکار شک و تردیدهای مختلفی را از روی دل‌سوزی و مهربانی نشان می‌دهد. مدت کمی پس از عبور از این بخش، کریتوس و آتریوس با یک غول بزرگ مواجه می‌شوند که پس از شکست دادن آن، آتریوس به بدن بی‌جان این غول حمله‌ور شده و بدون آن‌که بتواند خشمش را کنترل کند، به صورت مداوم ضربات متعددی را وارد می‌کند. پس از نمایش هردو حالت مختلف احساسات آتریوس، بازی تمامی احساسات او را درون یک محفظه قرار می‌دهد و به مرور، با پیش آمدن موقعیت‌های مختلف، هریک از دوجنبه مختلف احساسات آتریوس را به بازیکن‌ها نشان می‌دهد!

طرحی که روی یک سنگ بزرگ در نزدیکی خانه کریتوس دیده می‌شود

ماجراجویی کریتوس و آتریوس برای رسیدن به بلندترین نقطه در تمامی قلمروها با حمله بالدور به خانه‌شان آغاز می‌شود. بدون شک مبارزه ابتدایی کریتوس با بالدور، یکی از به یادماندنی‌ترین صحنه‌های این بازی است که دراثر سهمگین بودن ضربات هریک ازآن‌ها، تغییرهای مختلفی در سرزمین اطراف‌شان ایجاد می‌شود. در بخشی از این مبارزه، کریتوس یک سنگ عظیم را بلند کرد و آن را به بالدور می‌کوبد. در صورتی‌که به بدنه این سنگ و نقاشی موجود روی آن دقت کنید، متوجه می‌شود که این تصویر درواقع اتفاقات بعدی بازی را به تصویر می‌کشد. این نقاشی به طرح‌های مختلفی که در قلمرو Jotunheim روی دیوار نقش بسته‌اند و توسط شخصیت‌های اصلی بازی کشف می‌شوند، شباهت دارد.

علامتی که فریا برای محافظت از کریتوس و آتریوس روی بدن آن‌ها قرار می‌دهد

فریا یکی از شخصیت‌های مهمی است که کریتوس و آتریوس در جریان ماجراجویی‌شان با او برخورد می‌کنند و اگرچه آغاز ملاقات آن‌ها کمی عجیب است، اما طولی نمی‌کشد که فریا به یکی از یاران اصلی آن‌دو بدل می‌شود. در ادامه و با شکل گیری یک رابطه دوستانه میان این شخصیت‌ها، فریا یک علامت محافظ را روی گردن کریتوس و آتریوس قرار می‌دهد؛ این علامت درواقع یکی از طلسم های قدرتمند در اساطیر نورس است که با نام‌های The Helm of Awe و Aegishjalmur شناخته میشود.

دوارف‌ها به محض حضور فریا در یک محیط، ناپدید میشوند

نکته بسیار عجیبی که در مورد برادران هالدرا وجود دارد، این است که آنها همیشه با حضور فریا در یک محیط به صورت اتفاقی ناپدید میشوند؛ با این وجود همواره میتوان صدا هریک از این دو شخصیت را که به ستایش فریا میپردازند، شنید. ناپدید شدن برادران هالدرا برای اولین بار زمانی اتفاق میافتد که کریتوس به همراه آتریوس به فروشگاه آنها در کوهستان مراجعه کردهاند و هنگامیکه فریا برای مشایعت آندو از راه میرسد، شخصیت سیندری به صورت ناگهانی ناپدید میشود. همچنین هنگامیکه کریتوس، آتریوس و فریا به معبد تیر میرسند، بروک در فروشگاه حضور ندارد. هنوز دلیل مشخصی برای این موضوع وجود ندارد و باید دید که آیا در آینده از علت این موضوع رونمایی خواهد شد یا خیر.

کلماتی که The Dark Elf King در زمان مرگش بیان میکند

پس از آنکه کریتوس به همراه آتریوس باموفقیت نور Alfheim را جمع آوری میکنند، در مسیر بازگشتشان به میدگارد میبایست در برابر The Dark Elf King قرار گیرند. این شخصیت که تحت عنوان Svartaljofurr در اساطیر نورس شناخته میشود، یکی از سرسختترین مبارزهای حاضر در جهان بازی God of War است و در هنگام مرگ، پیامی را برای شخصیتهای اصلی بازی باقی میگذارد. آتریوس صرفا متوجه عبارت «اشتباه فاحش» از این پیام میشود، اما در رمان اصلی، آخرین کلمات این شخصیت به شرح زیر است:

«شما…اشتباه فاحش. ستمگران همه را به بردگی خواهند گرفت.»

زندان میمیر از ریشههای Yggdrasil تشکیل شده است

شخصیت میمیر را میتوان یکی از خردمندترین افراد حاضر در 9 قلمرو موجود در جهان نورس دانست که باوجود رفتار پرنشاط و نیتهای خوب، گذشته و سرنوشت او مملو از اتفاقاتی تراژدیک، دردناک و تاریک است. هنگامیکه میمیر متهم به خیانت میشود، اودین دستور میدهد تا او در بالاترین نقطه میدگارد زندانی شود. درختی که میمیر درون آن گیر افتاده است، با سایر درختهای حاضر در جهان بازی کاملا متفاوت است؛ در واقع اودین به لطف تواناییهایی که از طریق فریا به دست آورده، میمیر را توسط ریشههای «درخت جهان» زندانی میکند و به همین دلیل است که هیچگونه سلاح یا جادو منحصر به فرد نمیتواند بدن میمیر را از این زندان آزاد سازد. در اساطیر نورس «درخت جهان» تحت عنوان Yggdrasil، یک درخت عظیم و در عین حال مقدس شناخته میشود.

جهان بازی به وضعیت سلامت و احساسات آتریوس واکنش نشان میدهد

مشابه آنچه که در نسخههای پیشین بازی God of War شاهد آن بودیم، در این بازی نیز هنگامیکه خشم آتریوس برای اولین بار به تمامی احساسات و کنترلهای درونیاش غلبه میکند، بدن او دچار یک بیماری شده و از آن‌جا که این شخصیت نیز همانند پدرش یک خدا است، کلیت جهان بازی نسبت به وضعیت سلامتیاش واکنش نشان‌های مختلفی را نشان می‌دهد. به محض ورود آتریوس به وضعیت بیهوشی، در آسمان یک طوفان سرخ رنگ شکل میگیرد که کانون اصلی آن دقیقا بالا محل زندگی خانواده کریتوس قرار دارد. در ادامه نیز هربار که آتریوس خشم درونیاش را نشان میدهد، طوفان مذکور مجددا در جهان بازی دیده میشود.

تتوهای فریا باگذشت زمان تیرهتر میشوند

بدن بسیاری از شخصیتهای حاضر در بازی God of War با تتوهای مختلف پوشانده شده است و در مورد فریا، تتوهای متعدد او روی بازوهایش نقش بستهاند. نکته جالبی که در مورد تتوهای این شخصیت وجود دارد، این است که تمامی آنها با گذشت زمان واضح و تیرهتر میشوند. هنگامیکه برای اولین بار بازیکنها با این شخصیت ملاقات میکنند، تتوهای فریا تقریبا مخفی و غیرقابل دیدن هستند اما با پیشروی درجریان بازی هربار که ملاقاتی با او صورت میگیرد، تتوهای این شخصیت واضحتر شدهاند. این مسئله احتمالا به میزان استفاده او از جادوهای مختلف در جریان داستان بازی مرتبط است!

کریتوس و آتریوس در مقابل ثور

درصورتیکه در بخش انتهایی بازی و پس از بازگشت از قلمرو Jotunheim به خانه کریتوس در میدگارد بروید، قادر به مشاهده پایان مخفی بازی God of War خواهید بود. در این بخش کریتوس و آتریوس پس از تجربه یک ماجراجویی بسیار دشوار، استراحت کاملی را تجربه میکنند و در این بین تصویری از آینده نشان داده میشود که در آن ثور شخصا به خانه آنها حمله کرده است. این صحنه درواقع متعلق به رویاهای آتریوس و بخشی از تواناییهای او برای مشاهده لحظاتی کوتاه از آینده است. همچنین برخلاف لحظات ابتدایی بازی God of War و حمله بالدور، کریتوس اینبار در عوض مخفی کردن آتریوس، از او میخواهد که سلاحش را بردارد و همراه با پدرش به مبارزه با یکی از قدرتمندترین خدایان جهان نورس بپردازد؛ این مسئله نشانهای برای افزایش اعتماد و قدرت رابطه موجود میان آن‌ها به شمار میرود